Django Bates’ Belovèd: The Study of Touch

Please follow and like us:

  • 0
  • Share

Den britiske jazzpianist, Django Bates, vender – med albummet, The Study of Touch – tilbage til ECM Records med trioen, Belovèd, som – udover pianisten selv – består af den svenske kontrabassist, Petter Eldh, og den danske trommeslager, Peter Bruun. Og godt det samme, godt at han vender tilbage til ECM, for der er med trioens musik virkelig noget at fordybe sig i for den lytter, der trofast har fulgt ECMs udgivelsesportefølje. Ikke bare er de tre musikere i Belovèd hver for sig yderst kompetente, de præsterer også som kollektiv på højt niveau. De formår på én gang at lytte til hinanden og at præstere som en samlet, ny organisme. Musikken er nyskrevet af Django Bates (der er dog ét enkelt nummer af Charlie Parker og ét af Iian Ballamy), og det hele er som inspireret af Charlie Parker – sensitivt og glædesfyldt, mange facetteret, ornamenteret, virtuost. En fryd at lytte til. Numre som Little Petherick, The Study of Touch og We Are Not Lost, We Are Simply Finding Our Way er øjen- og øreåbnere, der ikke bare vidner om Django Bates’ evner som komponist, men også om trioens samlede talentmasse.

****  /  ECM Records  /  56 min.

Please follow and like us:

  • 0
  • Share