KONCERTANMELDELSE
Sidste lørdag åbnede Copenhagen Phil dørene til Det Kgl, Danske Musikkonservatoriums Koncertsal (det tidligere Radiohusets Koncertsal), da orkesteret sammen med duoen, Barselona, tog fat på årets første ”60 minuts-koncert”. I går, torsdag aften, indtog symfoniorkesteret så endnu engang dørene, nu sammen med bandet, Ganger. (…)
Torsdagens koncert med Copenhagen Phil og Ganger var ingen undtagelse. Også dén var ekstraordinær. Igen – som i lørdags – takket være et godt arrangement af Christian Balvig. Arrangementet og Gangers forlæg – gamle og især nye sange – gav koncerten som helhed et dramatisk islæt. Der var noget mørkt og dystert over mange af sangene (og belysningen) – og det lyder jo rimeligt nok, når man tager i betragtning, at bandets første tre album tilsammen udgør en triologi med titlen: Mørktropisk. Men der var også noget dybt, noget autentisk og bydende nødvendigt over sangene. Det var i hvert fald min oplevelse. Og dét bar for mig meget fint igennem.
***** / Koncert også anmeldt i musikmagasinet gaffa.dk – læs hele anmeldelsen der.

