Ganger & Copenhagen Phil live i DKDM’s Koncertsal, Frederiksberg

Please follow and like us:

  • 0
  • Share

KONCERTANMELDELSE

Sidste lørdag åbnede Copenhagen Phil dørene til Det Kgl, Danske Musikkonservatoriums Koncertsal (det tidligere Radiohusets Koncertsal), da orkesteret sammen med duoen, Barselona, tog fat på årets første ”60 minuts-koncert”. I går, torsdag aften, indtog symfoniorkesteret så endnu engang dørene, nu sammen med bandet, Ganger. (…)

Torsdagens koncert med Copenhagen Phil og Ganger var ingen undtagelse. Også dén var ekstraordinær. Igen – som i lørdags – takket være et godt arrangement af Christian Balvig. Arrangementet og Gangers forlæg – gamle og især nye sange – gav koncerten som helhed et dramatisk islæt. Der var noget mørkt og dystert over mange af sangene (og belysningen) – og det lyder jo rimeligt nok, når man tager i betragtning, at bandets første tre album tilsammen udgør en triologi med titlen: Mørktropisk. Men der var også noget dybt, noget autentisk og bydende nødvendigt over sangene. Det var i hvert fald min oplevelse. Og dét bar for mig meget fint igennem.

***** / Koncert også anmeldt i musikmagasinet gaffa.dk – læs hele anmeldelsen der.

Please follow and like us:

  • 0
  • Share